Trend: De hippy van de 21e eeuw is mainstream.

De hippy van de 21e eeuw is mainstream

Overal wordt je geconfronteerd met de ban op wegwerpplastic. Op tv en social media zien we wat het resultaten is van onze wegwerpmaatschappij. Langzamerhand is het ook doorgedrongen bij de consument dat we zo letterlijk verzuipen in wegwerpplastic. Maar wat nog veel meer het geval is. We realiseren ons dat we heel goed en makkelijk zonder kunnen. De balans is daarmee ook doorgeslagen. Eco is niet meer voor de enkeling of alternatieve 21e eeuw hippy.

En wat nog veel belangrijker is; de consumenten willen meer, veel meer. Meer geweldige ervaringen en ondernemingen maar dan wel zo aangepast dat de impact op de planeet minimaal is. Wel genieten maar dan zonder het schuldgevoel. En in een instagram wereld, die erg gericht is op visuele impulsen, is dit nog veel belangrijker. Mensen willen wel het insta-moment voor hun volgers; maar niet het negatieve effect op het milieu.  Want in je instagram verhaal wil je natuurlijk ook duidelijk je waarden en normen en je bezorgdheid voor het milieu naar voren brengen.

Het is de start van de zoektocht naar een nieuwe vorm van koopgedrag. Eén die samen gaat met langdurig leven op deze planeet. En dat is nogal een onderneming die natuurlijk niet zo 1-2-3 staat. Consumenten hebben hier ook wel begrip voor dat de antwoorden niet voor het oprapen liggen en dat we ingesleten productieprocessen niet van de ene op de andere dag kunnen veranderen.
Wat consumenten wel verwachten is dat bedrijven en merken laten zien dat ze er mee bezig zijn en stappen aan het zetten zijn.

Dus… Hoe kan jij je klanten laten zien dat je goed bezig bent? Welke mogelijkheden zijn er of waar mee kan je aan de slag. Plastic free in je verpakking? Zero Waste in je restaurant of bedrijf? Recycling? Biologisch afbreekbaar? Luxe producten maar Vegan of Bio? Hoe wil jij je bedrijf en de planeet achter laten. Er zijn mogelijkheden te over. En ze laten allemaal een glimp zien van waar we naar toe gaan. Inzichten die de consument van essentieel belang vindt. Want zij willen het plaatje van een geweldige ervaring EN de positieve impact op het milieu.

 

TERUG