Trend: Hulp bij het volwassen worden.

Hulp bij het volwassen worden.

Vroeger, nog niet zo heel erg lang gelden, konden consumenten in mooie grafiekjes, taartpuntjes en staafdiagrammen worden weergegeven. Nu hebben we eindelijk de computers die dat voor ons zonder probleem kunnen weergegeven. Is de consument plots eigenwijs geworden en passen ze niet meer in die grafiekjes. Ze trouwen niet meer rond hun 20e jaar. Ze hebben niet voor hun 25e hun eerste kind en kopen niet voor hun 30e hun eerste huis. Weg staafdiagram.

Deels komt dit door de manier waarop de maatschappij en economie op dit moment functioneren. Door torenhoge huizenprijzen bijvoorbeeld is het voor de meeste gewoon niet meer te doen om een huis te kopen. Een ander deel komt door verandering in sociale aspecten. Veel jongeren starten met 25 aan hun carrière en moeten niet denken aan ouderschap of een huwelijk. Dag taartpunt.

En deden ze het dan allemaal maar weet ik veel, 5 jaar later of zo. Maar jammer genoeg schrijft en leeft de huidige consument zijn eigen verhaal naar volwassenheid.Iedere consument is in dat opzicht uniek en geeft ook zijn eigen invulling aan deze reis met persoonlijke doelen en waarden. De maatschappij of economie mogen beperkende factoren zijn, maar verder ligt de wereld open en is deze via het internet zo inzichtelijk als maar kan zijn.

De consument trekt zijn eigen sporen maar in relatief maagdelijk terrein. Dus een beetje hulp is zeer welkom. Consumenten zullen daarom van organisaties en bedrijven verwachten dat ze hen helpen bij het creëren van een spectaculaire reis naar volwassenheid. De wereld is divers en complex en alles wat je als organisatie kan aandragen om dit groeiproces te vergemakkelijken wordt met gejuich ontvangen. Want, wees eerlijk, volwassen worden gaat niet van de ene op de ander dag en ook niet vanzelf. Ouder worden wel….

 

 

TERUG